Idees per portar una dieta saludable

El ritme que imprimeix la societat actual, les presses, les obligacions que ens imposen o ens imposem, porten a moltes persones a buscar sovint solucions ràpides i fàcils, a ingerir dia i nit menjar ràpid, ja sigui en establiments públics o a casa. La inèrcia és satisfer la necessitat de menjar en poc temps i un menú que sigui econòmic i ens entri per la vista, sense plantejar-nos molt més. 

Malgrat tot, existeixen algunes pautes, o hàbits saludables que ens ajuden a escollir i a prendre el control sobre el que mengem cada diai així evitar problemes de salut més endavant.

Aquí us deixem 10 consells que us poden ajudar a una alimentació saludable.

1. Si disposes de poc temps i has de menjar de camí, segurament esculliràs un establiment de menjar ràpid. Si és així, fixa't en les opcions i tria les més saludables com poden ser amanides variades, potser amb llegums o arrossos, així evitaràs recórrer a l'opció "hamburguesa" que pot ser la més temptadora quan anem amb gana. 

Aprender a comer de forma saludable

2. Si pots escollir racions amb una quantitat fixa millor, així no afegiràs més quantitat al plat de la necessària. Menjar més del que necessita el nostre cos ens farà sentir pesats per continuar el dia, i no ens ajudarà a mantenir el nostre cos en l'equilibri energètic adequat. 

3. Evita les begudes ensucrades i amb gas. Segons els teus hàbits hauràs de valorar si un got de vi o cervesa t'ajuda a seguir treballant o et resta energia. L'opció més barata i més sana sempre és l'aigua.

4. Millor no deixar passar moltes hores sense menjar. És important portar damunt algun "tentempié" per no haver de comprar aliments quan estiguis famolenc. En aquesta circumstància és dificil que triem amb consciència el que més ens convé, segurament l'elecció serà per impuls.  

5. Dedica un moment a buscar els establiments de la zona que t'ofereixen varietat i possibilitats d'evitar menjar processat amb alts nivells de greix trans. Sempre millor triar menjar amb ingredients naturals, si poden  ser productes ecològics, sense conservants ni altres additius, molt millor. 

6. Sempre que puguis, el millor és planificar què menjaràs durant la setmana, així podràs preveure la compra tenint en compte el temps que tindràs per elaborar o cuinar el que menjaràs. Si has de menjar fora podràs planificar si et vols portar un taper amb menjar fet el dia abans, o si et pots portar alguna cosa per complementar en cas de comprar menjar preparat.  

7. Si pots cuinar a casa i no disposes de temps, sempre pots triar procediments de cocció ràpids i saludables, com bullit, planxa, vapor, forn, papillote, que a més de ràpids seran els més saludables pel teu dia a dia. 

8. La fruita: nosaltres preferim afegir-la com tentempié entre menjars que com a postres. Però segons els costums, cada persona ha de trobar allò que li vagi millor i que li permeti no oblidar la fruita com una bona font de vitamines tan necessària per al nostre organisme. 

9. Escoltar el cos i menjar quan tenim gana és una manera d'atendre les nostres necessitats d'una forma conscient i saludable. Hi ha qui diu que és millor menjar 5 vegades al dia, nosaltres preferim que aprenguis a escoltar el teu cos. Per a això és molt útil portar sempre damunt un snak saludable com poden ser els fruits secs. D'aquesta manera evitem arribar famolencs als menjars, i sobretot al sopar, que hauria de ser més lleuger. 

10. Si tens l'hàbit d'acompanyar el menjar amb pa, tria peces integrals, o amb cereals variats, espelta, etc. són més saludables, intenta evitar el pa blanc de farines refinades. També si tries fer-te un entrepà a casa, amb un bon pa i bons ingredients, pot ser una bona solució ocasional per evitar menjar ràpid processat. 

I per últim, si no tens temps de cuinar amb el que implica de pensar, planificar, comprar, i després elaborar cada dia els àpats per l'endemà, o senzillament no t'agrada cuinar pel dia a dia, recorda que en Kescou.cat trobaràs solucions d'una qualitat màxima, a bon preu, perquè no descuris la teva alimentació i tinguis sempre en la nevera el menjar fet.